Yamaha X-MAX 250: de gewenste makeover

Yamaha X-MAX 250: de gewenste makeover

In 2014 mogen we ook een nieuwe Yamaha X-MAX 250 verwelkomen! Het radicaal nieuwe ontwerp van de X-MAX 250 doet natuurlijk direct denken aan de 400cc-broer: waar de liefhebbers van het 250cc-model erg blij mee zullen zijn. Het nieuwe dynamische bodywork en ge’update chassis laat de Yamaha X-MAX 250 (en tevens X-MAX 125) nu naadloos aansluiten bij de rest van Yamaha’s MAX-familie. Premium kwaliteit en vette sporty looks: daar voldoet de nieuwe Yamaha X-MAX 250 nu écht aan! Mooi weetje: het model zal goedkoper zijn dan z’n voorganger.

Yamaha X-MAX 250: achtervolgt de X-MAX 400

In 2013 is de schitterende X-MAX 400 uitgekomen waardoor het 250cc-model in een zeer donkere schaduw kwam te staan. Was dit het einde van de X-MAX 250? Sinds gisteren weten we dus dat dit gelukkig niet het geval is! Waar de meeste X-MAX-liefhebbers op hoopten is nu uitgekomen: een 250cc-versie van de grote broer. Natuurlijk zien we her en der wel een concessie op de lichtere versie: zoals enkele schijfrem voor in plaats van dubbele schijfremmen. Dit zijn echter verschillen die men zou kunnen verwachten van een ‘lichter’ model en het algehele beeld van de nieuwe X-MAX 250 nauwelijks aantasten.

yamaha-x-max-250-2014-outdoor-3

Yamaha X-MAX 250: het beste is bewaard gebleven

De X-MAX modellen (maar ook de TMAX) hebben altijd een sterk imago gehad. Motorscooters met een stylo sportieve look met een hoog premium-gehalte. Mooie materiaalafwerking, gave details en veel handige snufjes. Een ander aspect wat de X-MAX zo’n succesmodel maakt zijn de gebruiksmogelijkheden. Uitermate geschikt voor woon-werk-verkeer maar net zo voor lekker te toeren – zelfs met z’n tweeën. Zodoende is ook deze nieuwe X-MAX 250 nog steeds uitgerust met de geroemde (en gigantische) buddyruimte waar gemakkelijk 2 helmen in passen. Ook is het uitstekende (vloeistofgekoelde) 249cc 4-takt motorblok (15 kW @ 7,500 tpm / 21 Nm @ 6,000 tpm) ongemoeid gelaten.

yamaha-x-max-250-2014-outdoor-8

Yamaha X-MAX 250: nieuwe looks, nieuwe details

De nieuwe X-MAX 250 deelt qua uiterlijk vele kenmerken met de grote broer maar heeft toch ook een paar unieke features. Te beginnen bij de best spectaculaire aluminium velgen waarmee het model is uitgerust. De sportieve Y-spaken passen onderstrepen aardig goed het sportievere karakter van de nieuwe X-MAX 250. Ook het dashboard is in stijl aangepakt. In tegenstelling tot de analoge klokken op het vorige model (en op de 400cc) heeft de nieuwe 250 een volledig digitaal dashboard waarop zaken als snelheid, verbruik en tripafstanden worden bijgehouden. LED achterverlichting is trouwens ook een nieuwtje op de X-MAX. Allemaal zeer mooi gedaan bij Yamaha: de makeover waar de markt om vroeg.

yamaha-x-max-250-2014-detail-3

Yamaha X-MAX 250: prijs en meer informatie

De nieuwe Yamaha X-MAX 250 zal vanaf maart 2014 leverbaar zijn in dezelfde 3 kleurstellingen als de 400: titantium grijs, wit/zwart en zwart. Yamaha belooft een lagere prijs t.o.v. het vorige model. Daar worden we helemaal blij van! De prijs is onveranderd maar wél inclusief ABS.

  • Yamaha X-MAX 250 2014: € 5.499,-

yamaha-x-max-250-2014-zwart

Hou onze website (of Facebook en Twitter) in de gaten en blijf op de hoogte!