Yamaha NMAX 125: A1-concurrentie

Yamaha NMAX 125: A1-concurrentie

De Yamaha NMAX 125 (2015) is de recentste toevoeging aan het populaire A1-segment (ofwel: 125cc motorscooter). In tegenstelling tot de grotere motorscooters van Yamaha – de TMAX en X-MAX – richt deze NMAX het vizier op de lichtere ‘urban scooters’. Misschien wel specifieker: de Honda PCX. Naast de sportieve looks die we van Yamaha gewend zijn, biedt de NMAX ook veel rijplezier en aangename prestaties: het nieuwe efficiënte 125cc-viertakt motorblok biedt een vlotte acceleratie én een laag brandstofverbruik. Bovendien is de Yamaha NMAX ook nog eens standaard uitgerust met ABS! Het A1-segment (en de PCX) is absoluut een gevaarlijke concurrent rijker met de Yamaha NMAX.

Yamaha NMAX 125: dynamische looks

De sportieve Yamaha NMAX zet met zijn dynamische, trendy styling en prachtige afwerking een stevige voet tussen de deur in de wereld van de lichte stadsscooters. Opvallendste kenmerken van de NMAX zijn de aerodynamische body met het karakteristieke ‘boomerang’ motief, de LED ‘Twin Eye’ koplamp en het strakke design van het voorspatbord. Ondanks dat de NMAX vrij compact oogt biedt de motorscooter verrassend veel ruimte. De bestuurder heeft volop beenruimte, en er is meer dan voldoende plaats voor je passagier. De getrapte buddyseat is ontworpen voor comfort, en er is een opbergruimte voor een integraalhelm of bagage.

yamaha-nmax-125-2015-1-1

Yamaha NMAX 125: innovatieve techniek

Het nieuw ontworpen motorblok verenigt sportieve prestaties met een laag brandstofverbruik en lage emissies. Door toepassing van het ‘Blue Core’ ontwerp van Yamaha – een geavanceerd ontwerp dat vermogensverlies vermindert – levert de compacte vloeistofgekoelde 125cc-viertaktmotor niet alleen een hoog koppel (11,7 Nm @ 7.250 tpm), maar ook uitstekende prestaties/vermogensafgifte (9,0 kW @ 7.500 tpm). Niet alleen onderscheidt de NMAX zich door zijn sportieve prestaties, maar ook door zijn innovatieve variabele (VVA) klepbediening. De cilinderkop met vier kleppen heeft een nieuwe nokkenas die de efficiëntie bij lage en hoge motortoerentallen verbetert. Dit betekent dat de NMAX bij elk toerental krachtig accelereert en toch zuinig is. Een verbruik van 1 op 45 wordt zelfs opgetekend door Yamaha. Daarbij is de NMAX uitgerust met een sterk en licht buizenframe dat ontworpen is voor sportieve rijeigenschappen, een stabiele wegligging en een goede wendbaarheid. Het hoogwaardige chassis heeft achtervering met twee schokdempers en een soepel verende telescopische voorvork, zodat je altijd verzekerd bent van een comfortabele rit, ook met passagier.

yamaha-nmax-125-2015-2-1

Yamaha NMAX 125: de uitrusting

De NMAX is de eerste scooter in zijn prijsklasse waarbij ABS standaard is. Dit instapmodel is dus niet alleen perfect voor de beginnende scooterrijder, maar ook voor de doorgewinterde forens. De Ø 230 mm remschijven vóór en achter van deze lichtgewicht scooter bieden vertrouwen en controle. De lichtmetalen 13-inch velgen benadrukken het flitsende uiterlijk van de NMAX en onderstrepen de sportieve vormgeving en eersteklas specificatie. De brede 110/70-13-voorband en dikke 130/70-17-achterband zorgen ervoor dat deze hoogwaardige stadsscooter niet alleen een goede wegligging heeft, maar ook comfortabel is voor zowel de bestuurder als de passagier. LED-verlichting (voor+achter) en een digitaal instrumentarium behoren uiteraard ook bij de standaard-uitrusting.

yamaha-nmax-125-2015-3-1

Yamaha NMAX 125: prijs & meer informatie

De Yamaha NMAX 125 is verkrijgbaar vanaf eind juni in de 4 kleurstellingen: Power Red, Midnight Black, Frozen Titanium, en Milky White.

    • Yamaha NMAX 125 (2015): € 3.399,-

    Meer informatie: website Yamaha Motor Nederland

    yamaha-nmax-125-2015-Power-Red