Vespa GTS SuperSport & GTS Touring 2014

Vespa GTS SuperSport & GTS Touring 2014

Dit was het wachten waard. Op basis van de onlangs vernieuwde GTS zijn hier de Vespa GTS SuperSport en de Vespa GTS Touring. Twee rijker uitrustte GTS-modellen met allebei een onderscheidende look en standaard uitgerust met veiligheidsvoorzieningen als ABS en ASR tractiecontrole. De stijlvolle Vespa GTS Touring en super-sportieve Vespa GTS SuperSport maken met onmiddellijke ingang hun opwachting binnen het nieuwe GTS modelprogramma van Vespa. Ofwel: vanaf nu verkrijgbaar.

vespa-gts-supersport-gts-touring-2014-outdoor

Vespa GTS SuperSport: sportieve kenmerken

Met de Vespa GTS Super als basis onderscheidt de agressief gestylde GTS SuperSport zich nadrukkelijk door de exclusieve, matte afwerking van de body en speciale features als de nieuwe oranje stiksels voor het zadel en oranje details op de flanken van het achterspatbord. Het stalen embleem op het front is eveneens een herkenbaar element, net als de letter ‘S’ die geen twijfel laat bestaan over de sportieve aspiraties van de Supersport, evenals de rode verlichting van het instrumentarium.

vespa-gts-supersport-2014-1

Vespa GTS Touring: stijlvolle kenmerken

Met de nieuwe GTS Touring special edition geeft Vespa een nog nadrukkelijkere invulling aan de stijl en het touringkarakter van deze nieuwe GTS. De Touring is ondermeer te herkennen aan het windscherm dat extra bescherming biedt zonder het elegante design van de GTS in negatief opzicht te beïnvloeden, evenals een blauwverlicht instrumentarium. Daarnaast zijn verchroomde extra’s als de bagagedragers voor en achter bekende accenten die ook de Touring-modellen uit het verleden sierden. Verder onderscheidt de Touring-uitvoering zich door het speciale embleem op de achterkant van het beenschild en de exclusief aan deze special edition voorbehouden kleur Sienna, waarin ook het zadel is uitgevoerd.

vespa-gts-touring-2014-1

Vespa GTS SuperSport & GTS Touring: technische uitrusting

Wat motorisering betreft zijn de Vespa’s GTS Touring en GTS SuperSport beide leverbaar met een 300cc 4-takt 4V eencilinder met elektronische injectie, met een vermogen van 22 pk bij 7.500 tpm en een maximale trekkracht van 22,3 Nm bij 5.000 tpm (lees hier meer over de Vespa GTS 2014). De GTS SuperSport is er daarnaast ook verkrijgbaar met een 125cc motorblok, die in Nederland in aanmerking komt voor het A1 automaat rijbewijs. De Vespa’s GTS 125/300 SuperSport en GTS 300 Touring, standaard uitgevoerd met ABS en ASR tractiecontrole, zijn per direct leverbaar via de officiële Vespa-dealers.

Vespa GTS SuperSport & GTS Touring: prijzen en meer info

  • Vespa GTS 125 SuperSport ABS: € 5.459,-
  • Vespa GTS 300 SuperSport ABS: € 6.299,-
  • Vespa GTS 300 Touring ABS: € 6.299,-

Meer informatie: website Vespa