Vespa 50cc scooters: het aanbod van 2013

Vespa 50cc scooters: het aanbod van 2013

Het is geen nieuws dat Vespa scooters de afgelopen jaren (weer eens) zeer populair zijn. Net zoals de vernieuwde Mini Cooper of Fiat 500 is de Vespa een stijlicoon (in een modern jasje) die al vele jaren erg goede verkoopcijfers kent. Onder het geraffineerde retro-ontwerp schuilt namelijk een moderne, betrouwbare scooter dat uitblinkt door zijn kwaliteit en praktisch nut. Ondanks dat het modelaanbod nauwelijks gewijzigd wordt (alhoewel: Vespa 946) zijn de snorfietsen en bromfietsen van Vespa in vele verschijningen te verkrijgen. Bovendien valt de Vespa te ‘customizen’ met een variatie aan chroom en zadelbekledingen zodat je Italiaanse scheurijzer in ieder geval opvalt in de grote Vespa-kudde. Maar met welk model te beginnen? Tijd voor een rondleiding door het Vespa-aanbod anno 2013.

Eerste distinctie: S of LX

Eigenlijk is het heel simpel. Op 50cc gebied – snorfietsen (25 km/u) en bromfietsen (45 km/u) – zijn er twee Vespa-modellen: de Vespa S en de Vespa LX. Deze twee modellen zijn motorisch/technisch vrijwel identiek en eigenlijk alleen verschillend op een paar uiterlijke punten. De Vespa S is meer van de sportieve stijling terwijl de Vespa LX meer ronde vormingen heeft. Onderstaand vind je over beide modellen meer informatie, op ons Vespa modeloverzicht kan je trouwens meer specificaties achterhalen.

vespa-lx-s-50-2013-details

Sportief of sportiever: S of S Sport

De Vespa S is qua uiterlijk de meest sportieve Vespa van het stel. Je kan de Vespa S goed herkennen aan de rechthoekige vormen, met name aan de chroom afgewerkte en hoekige koplamp. Maar ook de spiegels, het sportieve zadel/buddyseat en dashboard zijn elementen waarop de Vespa S verschillend is ten opzichte van de Vespa LX. Volgens Vespa is de stijling geïnspireerd door de iconische modellen uit de jaren zeventig: ook sportief gezien is de Vespa S dus een design-klassieker.

  • Vespa S 50:
  • Vespa S 50 2013 wit zwart

    Vespa S 50 2013 blauw rood

  • Vespa S 50 Sport:
  • Vind je de Vespa S alsnog een beetje ‘soft’? Dan is de Vespa S Sport waarschijnlijk de Vespa die je zoekt. “Geïnspireerd door het circuit” is de leus die bij dit model hoort. Een mat-zwarte paintjob voorzien van finish-vlaggen en een paar slick velgen. Dat lijkt er meer op, ja.

    Vespa S 50 Sport 2013

    Stijlvol of vol stijl: LX of LX Touring

    Waar de Vespa S het op sportiviteit en stoere looks moet winnen, doet de Vespa LX dit op elegantie en meer vriendelijke looks. De LX heeft een hoofdrol gespeeld in het huidige retro-gehalte onder scooters, dit is het model waar het allemaal mee begon. De Vespa LX herken je aan de ronde vormen en afwerking van het model. In tegenstelling tot de Vespa S heeft de LX dus de klassieke ronde koplamp, ronde spiegels en het ‘retro’ dashboard (uiteraard met de nieuwste functies). Gewoon top spul, vraag maar aan iemand uit je vriendenkring.

  • Vespa LX 50
  • Vespa LX 50 2013

  • Vespa LX 50 Touring
  • Wil je helemaal de blits maken op de Vespa LX dan ga je voor de LX 50 Touring. Deze versie is uitgerust met alle klassieke Vespa toeters en bellen: chromen voor en achter bagagerek, een exclusief windscherm en een op maat gemaakt lederen zadel. De Vespa LX Touring is de meest luxe versie van de LX.

    Vespa LX 50 Touring 2013

    Vespa S en LX: Prijzen en meer informatie

    Alle Vespa 50cc modellen zijn verkrijgbaar als snorfiets (25km/u) en bromfiets (45km/u). Uitgebreide informatie kan je natuurlijk vinden op de website van Vespa. Ga maar vast sparen…

    • Vespa S 50: € 2.915,-
    • Vespa S 50 Sport: € 3.039,-
    • Vespa LX 50: € 2.879,-
    • Vespa LX 50 Touring: € 3.199,-

    Direct naar volledig Vespa modeloverzicht 2013