EICMA: Kymco showt nieuwe motorscooters

EICMA: Kymco showt nieuwe motorscooters

Gave aankondigingen bij Kymco tijdens de EICMA 2014. De productie van de Taiwanese fabrikant loopt al jaren uitermate goed en de techniek wordt alsmaar beter. Geen wonder dat merken als BMW en Kawasaki hun motorscooters (laten) produceren op basis van de techniek van Kymco. De huidige Kymco Downtown 300i stond bijvoorbeeld model voor de vorig jaar geïntroduceerde Kawasaki J300. Het feit dat tijdens de EICMA het doek werd afgetrokken van een geheel nieuwe en verbeterde Kymco Downtown 350i zal door eigenaren van laatstgenoemde dus zeker met argusogen bekeken worden. De Kymco Downtown 350i en de tevens aangekondige Kymco Agility Maxi 300i ABS zijn wat ons betreft serieuze concurrentie voor het gehele A2-segment. Beide modellen staan ‘Europees gepland’ voor het voorjaar 2015 – in Nederland moeten we even geduld hebben tot einde 2015.

kymco-eicma-nieuws-2015-modellen

Kymco Downtown 350i: nieuwe maatstaf?

Na het succes van 300cc voorganger is de Downtown 350i volledig vernieuwd (hij zou volgens Kymco zelfs geen schroefje delen met z’n voorganger). Esthetisch oogt de Downtown 350i een stuk sportiever en verfijnder. Zeg maar: een Taiwanese pain-in-the-ass voor de Japanse concurrentie – die hetzelfde tracht te bereiken voor een vaak duurdere prijs. De 189-kilogram-wegende Kymco Downtown 350i is naar verluidt uitgerust met een (nieuw) 320cc geïnjecteerd 4T-motorblok met 4 kleppen per cilinder. Dit blok moet een maximaal vermogen bieden van zo’n 30 pk. Verder zien we verbeteringen op het gebied van transmissie, frame en schokdemping. De Downtown 300i was al een Europees topmodel in het A2-segment – de Kymco Downtown 350i misschien wel een nieuwe maatstaf. Hopelijk snel meer nieuws…

kymco-downtown-350-2015-preview-7

Kymco Agility Maxi 300i ABS: nieuwe (extra) troef?

Nog zo’n onverwachte verrassing is de Kymco Agility Maxi 300i ABS. Met de Agility Maxi introduceert Kymco niet alleen een nieuw lid van Agility-familie. Ook is dit direct de eerste Agility die de 200cc grens doorbreekt. De geheel nieuwe en sportief ogende Agility Maxi is (zoals de naam prijsgeeft) meer een maxi-scooter dan de andere Agility-modellen en biedt ogenschijnlijk bijna net zoveel opbergruimte als de Downtown. Net zoals bij de Downtown 350i is er onder het zadel ruimte voor 2 helmen. Motorisch vertrouwt de Kymco Agility 300i ABS op een watergekoeld 271cc motorblok met brandstofinjectie die zo’n 23 pk produceert. Zodra er meer nieuws bekend is over de Kymco Agility 300i ABS of Kymco Downtown 350i lees je dat op onze site!

kymco-agility-maxi-300-2015-preview-2