BMW C 650 Sport & C 650 GT vernieuwd

BMW C 650 Sport & C 650 GT vernieuwd

BMW Motorrad presenteert de nieuwe BMW C 650 Sport en BMW C 650 GT. De nieuwe BMW C 650 Sport en BMW C 650 GT verschillen meer van karakter dan voorheen, waardoor een nog bredere doelgroep wordt aangesproken. De BMW C 650 Sport is meer gericht op sportief ingestelde berijders, terwijl de BMW C 650 GT perfect aansluit op de wensen van motorrijders die graag comfortabel toeren. De aandrijflijn is ingrijpend vernieuwd, de wielophanging is meer op comfort ingesteld en het ontwerp van de BMW C 650 Sport is zelfs geheel herzien. Meer dan ooit combineren ze de rijkwaliteiten van een motorfiets met de wendbaarheid en het comfort van een maxi scooter.

BMW C 650 Sport & C 650 GT (2016): whats new?

Terwijl de BMW C 650 Sport een geheel nieuw design heeft gekregen, is dit voor de BMW C 650 GT beperkt gebleven tot een opfrisbeurt. Van de nieuwe maxiscooters is vooral de BMW C 650 Sport moderner en dynamischer ontworpen. Het design van de BMW C 650 GT is subtiel gewijzigd, met nieuwe details rond de achterste zijpanelen en een nieuwe achterlichtunit. Beide modellen zijn voorzien van automatische dagrijverlichting, nieuw vormgegeven instrumenten en nieuwe afwerkingsdetails aan het stuur, terwijl de beweegbaarheid van de standaard is verbeterd.

bmw-c650sport-c650gt-2016-1-1

BMW C 650 Sport & C 650 GT (2016): verbeterde aandrijflijn, nieuw uitlaatsysteem

De tweecilinder-in-lijnmotor van 647 cm3 levert in de BMW C 650 Sport en BMW C 650 GT een vermogen van 44 kW (60 pk) bij 7.500 toeren per minuut. Er is ook een versie met 35 kW (48 pk) bij 7.000 toeren per minuut (geschikt voor het A2-rijbewijs). Om te voldoen aan de Europese emissienorm is de software van het motormanagement aangepast. Tevens zorgt de nieuwe uitlaatdemper niet alleen voor een dynamische look, maar ook voor een karaktervol motorgeluid zonder de geluidsnorm ECE R41-04 te overschrijden. Ook nieuw is de CVT transmissie met aangepaste overbrengingsverhoudingen, nieuwe voeringen en centrifugaalgewichten voor een soepelere werking van de koppeling en een fellere respons bij het wegrijden vanuit stilstand.

bmw-c650sport-c650gt-2016-2-1

BMW C 650 Sport & C 650 GT (2016): technische nieuwtjes & verbeteringen

BMW past voor de wielophanging van de BMW C 650 Sport en BMW C 650 GT nog steeds een torsiestijve hybrideconstructie toe, bestaande uit een brugframe van stalen buizen en een gegoten aluminium deel bij het lager van de reactiearm. Ondanks dat de veerweg nog altijd 115 mm bedraagt, is het veerkarakter comfortabeler dan voorheen. Daardoor bieden de BMW C 650 Sport en de BMW C 650 GT een uitgekiende mix van sportiviteit en comfort. Daarnaast zorgen het remsysteem en het standaard gemonteerde Bosch 9.1MB antiblokkeerremsysteem (ABS) voor optimale actieve veiligheid, geheel in overeenstemming met het BMW ‘Safety 360o’-veiligheidsoffensief. De nieuwe maxi scooters zijn nu ook standaard voorzien van automatische stabiliteitscontrole (ASC, Automatic Stability Control). Een wereldprimeur voor tweewielers is Side View Assist (SVA), de eerste dodehoekassistent voor motorrijders. Deze nieuwe optie voor de BMW C 650 GT assisteert de berijder bij het wisselen van rijbaan en is vooral nuttig in stedelijk gebied.

bmw-c650sport-c650gt-2016-3-1

BMW C 650 Sport & C 650 GT (2016): meer info & kleurstellingen

De BMW C 650 Sport en de BMW C 650 GT zijn beide leverbaar in drie kleuren. De BMW C 650 Sport is verkrijgbaar in het matte Valencia Orange metallic, de non-metallic kleur Lightwhite en in Blackstorm (zwart) metallic. Voor de BMW C 650 GT zijn de opties voor de kleurstelling: Blackstorm metallic, Frozen Bronze metallic en Lightwhite.

BMW C 650 Sport (2016): € 11.950,-
BMW C 650 GT (2016): € 12.350,-

Meer informatie: BMW Motorrad Nederland